عورت نمایی یا اختلال نمایشگری جنسی چه علائم و عللی دارد؟
نوشته شده توسط : ذهن نو

 

آیا تا به حال در مورد عورت نمایی یا اختلال نمایشگری جنسی چیزی شنیده‌اید؟ نمایشگری جنسی مشکلی است که در طبقه بندی اختلالات روان پزشکی به عنوان یکی از انحرافات جنسی مشخص شده است. علامت اصلی در مبتلایان به این اختلال این است که اندام تناسلی خود را بدون کسب رضایت از افراد در معرض نمایش قرار می‌دهند و به این ترتیب موجب برانگیخته شدن احساس ترس، وحشت یا نفرت در دیگران می‌شوند. در ادامه این مقاله در مورد علائم، علل و روش‌های درمان اختلال نمایشگری جنسی توضیحات کامل‌تری را ارائه کرده‌ایم. برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه تا انتهای مطلب همراه ما باشید.

 

 

مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو خدمات 

 

مرکز مشاوره ذهن نو برترین مرکز مشاوره روانشناسی در زمینه های مختلف روانشناسی از جمله مشاوره خانواده، ازدواج، کودک، طلاق، خیانت، نوجوان، بلوغ، جنسی و سکس تراپی ، ترک اعتیاد، اختلات روانی و شخصیت و ... می باشد.

 

مشاوره تلفنی - مشاوره تلفنی خانواده - مشاوره تلفنی ازدواج - مشاوره تلفنی خیانت - مشاوره تلفنی کودک - مشاوره تلفنی جنسی - مشاوره تلفنی ترک اعتیاد - مشاوره شغلی تلفنی - مشاوره تلفنی تحصیلی - مشاوره حضوری - مشاوره خانواده - مشاوره ازدواج - مشاوره خیانت - مشاوره کودک - مشاوره جنسی - مشاوره ترک اعتیاد - مشاوره شغلیمشاوره تحصیلی

از جمله مهمترین موضوعاتی که شما باید بر روی آن ها 

ترک تریاک - ترک متادون - ماده مخدر گل - ترک ترامادول - تربیت کودک - تست اعتیاد - ترک اعتیاد - درمان استرس - درمان اضطراب - درمان افسردگی - علائم افسردگی - روانشناسی کودک - ملاک انتخاب همسر 

 

 

 

 

 

منیع:

عورت نمایی یا اختلال نمایشگری جنسی چه علائم و عللی دارد؟

 

 

عورت نمایی یا اختلال نمایشگری جنسی چیست؟

اختلال نمایشگری جنسی یا عورت نمایی در طبقه بندی اختلالات روان پزشکی به عنوان یکی از اختلالات پارافیلیک یا همان انحراف جنسی مشخص شده است. اختلالات پارافیلیک به طور کل به سه دسته تقسیم می‌شوند. دسته اول آن‌هایی هستند که باعث می‌شوند فرد رفتارهای نامناسبی را برای عشقبازی یا تحریک و برانگیختگی جنسی انتخاب نماید. دسته دوم آن‌هایی هستند که هدف نامناسبی را برای ارضای نیاز جنسی خود بر می‌گزینند نظیر افرادی که به بچه بازی روی می‌آورند و دسته آخر کسانی‌اند که هموار نیازمند نوعی شهوت درد هستند و به این ترتیب در رابطه خود به رفتارهای سادیستیک یا مازوخیستیک روی می‌آورند.

در این میان اختلال نمایشگری جنسی در دسته اول قرار می‌گیرد. در واقع افراد مبتلا به این مشکل، رفتار درستی برای ایجاد برانگیختگی جنسی در خود و دیگران ندارند. آن‌ها با نمایش آلت تناسلی خود بدون کسب رضایت از دیگران موجب ترس، وحشت و نفرت در دیگران می‌شوند اما خود به ارضاء جنسی دست می‌یابند.

 

تماس با مشاور

علائم و ویژگی های اختلال نمایشگری جنسی یا عورت نمایی

مهم‌ترین علائم نمایشگری جنسی طبق تعریف راهنمای تشخیصی و آماری اختلال‌های روانی انجمن روان پزشکی آمریکا به شرح زیر می‌باشد:

– در اختلال نمایشگری جنسی فرد از نشان دادن نواحی تناسلی خود به فرد یا افراد بی خبر به تحریک جنسی دست پیدا می‌کند.

– انجام این رفتار با خیال پردازی‌های ذهنی و امیال قوی همراه می‌شود که همین مسئله در برانگیختگی جنسی نقش بسزایی ایفا می‌کند.

– این رفتار دست کم به مدت 6 ماه تکرار می‌شود.

– رفتارهای نابهنجار جنسی فرد موجب تخریب چشمگیر در عملکرد اجتماعی، شغلی یا سایر حوزه‌های مهم کارکردی وی می‌گردند.

 

بیشتر بخوانید : انحرافات جنسی | انواع پارافیلیا و راه های درمان آن

 

میزان شیوع اختلال نمایشگری جنسی

میزان شیوع نمایشگری جنسی به طور دقیق معلوم نیست. با این حال، بر اساس رفتار جنسی نمایشگرانه در جمعیت عمومی یا غیر بالینی، بالاترین شیوع احتمالی برای اختلال نمایشگری در میان مردان 2 الی 4 درصد است. شیوع این اختلال در زنان نامعین‌تر است اما بنا بر باور عمومی میزان آن بسیار پایین تر از آمار مردان می‌باشد.

 

علل و عوامل خطرساز برای ابتلا به اختلال نمایشگری جنسی

علل و عوامل مختلفی می‌توانند در ابتلای فرد به این بیماری نقش داشته باشند که از جمله مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

1- عوامل مرتبط با خلق و خو عورت نمایی

بررسی‌ها نشان می‌دهند افرادی که از کودکی خلق و خوی دشواری داشته، مخافت جویی  زیادی دارند و در نهایت شخصیت ضد اجتماعی را پرورش می‌دهند، بیش از دیگران در معرض ابتلا به این اختلال قرار دارند. همایند شدن اختلال ضد اجتماعی با وضعیت‌هایی نظیر مصرف الکل می‌تواند منجر به تشدید مشکل نمایشگری جنسی در افراد شود.

2- عوامل مرتبط با محیط

پژوهش‌های انجام شده در زمینه این اختلال نشان می‌دهند عوامل محیطی نظیر بدرفتاری عاطفی، سوء رفتار جنسی در دوران کودکی و اشتغال ذهنی با مسائل جنسی از جمله مسائلی هستند که می‌توانند خطر ابتلا به اختلال نمایشگری جنسی را در بزرگسالی افزایش دهند.

 

درمان اختلال نمایشگری جنسی یا عورت نمایی

برای درمان این اختلال فرد لازم است که حتما تحت روان درمانی با یک روانشناس قرار بگیرد. روانشناس می‌تواند از رویکردهای مختلفی برای بهبودی این مشکل کمک بگیرد. برای مثال در رویکرد شناختی رفتاری درمانگر به مراجع می‌آموزد تا عقاید خود در مورد رابطه جنسی را مورد بازنگری قرار دهد و باورهای اصلی در این زمینه را شناسایی کند. سپس درمانگر با استفاده از تکنیک اصلاح شناختی به فرد کمک می‌کند تحریف‌های ذهنی خود در زمینه مسائل جنسی را شناسایی کرده و این تحریف‌ها را با افکار سالم جایگزین نماید. در نهایت روانشناس علاوه بر اصلاح افکار به بازسازی الگوهای رفتاری فرد کمک می‌کند و به او می‌آموزد روش‌های مناسبی را برای تجربه تحریک و برانگیختگی جنسی امتحان نماید. برای آگاهی بیشتر در زمینه مشاوره جنسی کلیک کنید.

 

برای دریافت مشاوره در زمینه مسائل جنسی می‌توانید در ساعت از روز برای مشاوره جنسی تلفنی از طریق شماره 02166419012 با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو تماس حاصل نمایید.

اختلال نمایشگری جنسی ممکن است با اختلالات روانشناختی دیگری همراه شود؟

بله در بسیاری از موارد افرادی که از جانب روانشناسان یا روانپزشکان این تشخیص را دریافت می‌کنند، ممکن است همزمان به اختلال روانشناختی دیگری نیز مبتلا باشند که از جمله مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به اختلال شخصیت ضداجتماعی و سایر اختلالات پارافیلیک اشاره کرد.

 

شماره تماس ذهن نو

 

منیع:

عورت نمایی یا اختلال نمایشگری جنسی چه علائم و عللی دارد؟





:: برچسب‌ها: عورت نمایی یا اختلال نمایشگری جنسی چه علائم و عللی دارد؟ ,
:: بازدید از این مطلب : 423
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 25 دی 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: